פשפשטור עם עדי פוגל

כשעדי פוגל סיפרה שהיא עושה סיור לשוק הפשפשים היה לי ברור שאני חייבת להיות בסיור הזה!
לעדי יש עין ומגנט לדברים מיוחדים וזה מעניין לראות את המקום שאני אוהבת ומכירה מזוויות חדשות ובפן של העיצוב והסטיילינג.

סיור למקומות שלא תגיעו לבד. לתוך בתיהם של אומנים יצירתיים בטירוף. בתים שהם בפני עצמם מקום להשראה אין סופית. שמייצגים את האנשים החיים בהם ואת עיסוקם.

ביקרנו בביתה של האמנית אורלי אפל שעושה עבודות אומנות משקיות ניילון.
צריך לבקר אצלה כדי להבין ולהאמין איך זה קורה הפלא הזה. אין אף יצירה שלה שדומה לקודמתה. מוכשרת שיוצרת פיס מחומר שרובנו זורקים. נקודת מבט אחרת על הדברים.

עברנו בנקודות מרכזיות למעצבות באזור שוק הפשפשים. חנויות שוות שנותנות מענה להרבה סגנונות ומסייעות לנו בהלבשת הבית.

הכרנו אמנים צעירים שעושים מלאכות שצעירים לא עוסקים בהם כמעט כיום כגון: נגרות.
אמן צעיר בשם נדב כספי שעושה רהיטים עם המון מחשבה ואמירה מאחוריהם ועושה את זה באלגנטיות וקווים נקיים. מדהים לראות בחור בגילו בבית מלאכה שכזה שנראה כאילו אביו תכף יצא מאחור ויגיד שלום. אבל לא הוא זה שבחר בעבודה הזו והוא עושה את זה מדהים ובגדול!

אצל גיל אלדור נשמטה לי הלסת לראות את הבחור המוכשר הזה. מעצב צעיר שעושה רהיטים ואקססוריז ממתכת בסגנון מרוקאי עם חיתוכים משגעים. גר בלופט צנוע אך מטורף בעיצוב שלו. נראה כאילו לקוח מתוך סצנה בסרט. כאילו אנחנו לא בישראל. קומת גלריה בה הוא חי ועובד ומקעקע. והעיצוב שם עם יד הלב רציתי לעבור לגור שם. כל פריט שהיה שם בחדר היה בול. חדר מרגיע ושקט בעיצובו אך צבעוני ופועם. מדהים לראות כאלה כשרונות.

יניב פשפשים – מדהים איך האיש הזה בונה רהיטים חדשים בהזמנה אישית בעיצוב של פעם. הוא יושב ומשרטט עם הלקוחות שלו את המוצר ומייצר עבורם את מה שחלמו. אומנות לשמה.

קנדלרום – חלומו של כל אוהב העיצוב והנרות. חלמתי כבר מזמן להגיע לשם אבל לא יצא והנה הגיע העת וזה קרה… בני זוג שהקימו את המקום מתוך אהבה לדבר ועושים את זה בכזאת צניעות. החנות שלהם והחלל בו הם עובדים וכל המוצרים שלהם זה השראה. הכל שם מינימליסטי אך מלא סטייל. כמובן שלא יכולתי להתאפק ורכשתי לי כמה פריטים שיביאו שמחה לביתי.

איוטה – במבנה קסום של יפו בו יוצרות נשים קסם מחוטים וטוות לנו דברים מהממים ושימושים יחד עם חזון חברתי. המקום הוקם במטרה לספק עבודה בתנאי שכר הוגנים לנשים שנמצאות מחוץ למעגל העבודה. צריך לבקר שם כדי להבין איך זה קורה הדבר המופלא הזה.

בקרנו בעוד כמה בתי מלאכה, חנויות ומקומות מטורפים. אבל לא אספר לכם כאן על הכל.
בשביל זה אתם צריכים להגיע לסיור עם עדי ולספוג את כל הידע וההשראה שיש בו.

הסיור הזה הטעין אותי, העשיר אותי, הצית בי זיק, ניצוץ, אש. אש במובן הטוב של המילה ולא מה שקורה בימינו אלו במדינה שלנו. מכל מקום ומכל אומן שביקרנו לקחתי משהו. הוא השאיר בי חותם.

קחו את האש הטובה והבעירו אותה בתוככם ואל תתנו לאש הרעה לנצח!
תחברו ותאגדו כמו במלאכת הטוויה את הקרעים שיש כרגע ויחד נוכל להשקיט את הארץ שלנו ולהמשיך להנות מיופיה, מאנשיה ומכל מה שיש לה לתת לנו ולנו לה.

לפרטים נוספים והרשמה לסיור ניתן לפנות לעדי פוגל הולנדר
פייסבוק
אינסטגרם

1 מחשבה על “פשפשטור עם עדי פוגל”

  1. תמר שמיר

    נהנתי מאוד מהסיור, מההיכרות עם האמנים, מהחשיפה למקומות ואנשים מדהימים, מהחברה ובעיקר מהתיעוד שהחייה את הסיור ואת החוויה המרגשת עבורי פעם נוספת.
    תודה עדי, נפגש בסיורים הבאים

סגור לתגובות

My Newsletter

הצטרפו עכשיו לקהילת הניוזלטר שלי וקבלו עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג ❤