פינה משלי!

אי שם בתחילתה של הקורונה הגעתי להבנה שכדי לעבוד ביחד בבית גם אני וגם בן-זוגי אנחנו חייבים להשמיש את החדר שהיה פנוי בבית ושימש כסוג של מחסן. ידעתי שהחדר הזה יהיה עבורי תהליך הרבה יותר גדול מסתם לסדר חדר. תמיד חלמתי על פינה משלי, עמדת יצירה, כתיבה.

2 ספרים נתנו לי השראה לחדר הזה: האחד זה הספר המפורסם "חדר משלך" (A Room of One's Own) של הסופרת וירג'יניה וולף.
היא טענה שאישה זקוקה לכסף ולחדר משלה, אם היא מעוניינת לכתוב ספרים. לדעתה, הנשים הורחקו מהכתיבה בגלל מצבן הכלכלי הנחות לעומת הגברים. חופש כלכלי יקרב נשים לחופש ספרותי. האפשרות שנשים תהיינה בעלות חדר משלהן הייתה רחוקה מלהתממש, אלא אם כן הוריה של האישה עשירים מאוד, או שהם ממעמד האצולה. והשני הוא הספר "פינה משלך" של עמנואלה בינר גולומבק. שמתוך הרצון שלה להקים לה פינה משלה נולד הפרויקט שלה – פינה משלך. יש לה מגזין "מיס מנדלה" והיא תיעדה פינות עבודה של נשים. מקסים. ספר מעורר השראה, ערוך בצורה נפלאה, מגוון ומעניין. הייתי חייבת לקרוא אותו ולא הספיק לי לקרוא באינטרנט. אני מהדור של פעם שחובב ספרים. סליחה. רציתי לחוש ולהריח ולהחזיק. www.missmandala.com
הכנתי לי קפה בבוקר והתיישבתי עם הספר הזה והרגשתי שהנה אני עושה משהו בשביל עצמי. בשביל הנפש. צללתי לתוכו. המון נשים מרתקות מכל קצוות הקשת, מעוררות השראה כל אחת בתחומה. אבל אני לקחתי את הדברים שהכי התחברתי אליהם. איך לעשות את הפינה שלי שתהיה שלי. שתאפיין אותי. את מי שאני. שיהיה לי נעים לעבוד בה. באותו עת לא ידעתי שיבוא יום וכבר לא אעבוד באותו מקום עבודה שעבדתי בו למעלה מעשרים השנים האחרונות. אבל זה כבר לפוסט אחר.

התחלתי בלפנות את כל הדברים המיותרים שהיו בחדר הזה והיו הרבה. דברים שסחבנו מדירות קודמות (אנחנו פה כבר למעלה משבע שנים), דברים שלא השתמשנו בהם. לקח לי חודשיים בערך רק לעשות את הסינון וההפרדות מכל הדברים שצברנו. כחובבת יצירה צברתי לא מעט קופסאות יצירה שהייתי מנויה להם וחומרי יצירה ששחררתי ונתתי להם דרור. לא מעט תרמתי ושמחתי על כך שיהיה מי שיוכל להשתמש בדברים הללו ולתת להם חיים במקום להעלות אבק.

במקביל חיפשתי וחקרתי מקורות השראה בארץ ובחו"ל ובאחד משיטותיי בפינטרסט נתקלתי בחדר עבודה שקלע בול למה שאני רוצה.
חלל עבודה שיתאים לשני אנשים. מספיק מרווח, מרגיע, פלטת צבעים וחומרים טבעיים.

התמונה הזאת נתנה לי מכוון לעיצוב.

במקביל נתקלתי באינסטגרם בסטודיו המלאכה – סטודיו לעיצוב פנים. ראיתי שהם נותנים פגישת ייעוץ מקוונת במחיר הוגן מאוד ואעפ"י שידעתי בדיוק מה אני רוצה רציתי שמישהו מבחוץ, ניטרלי ייתן לי חוות דעת והמלצות. תאמתי פגישת ייעוץ עם ליאור גרבלר. מדהימה ומקצועית. ליאור זרמה איתי והוסיפה משלה וסייעה והכווינה. שלחה לי בריף מסודר והדמייה. זה עשה לי סדר בראש. משם ידעתי בדיוק מה אני צריכה לעשות ואיך להתקדם.

מיד התחלתי בחיפוש רהיטים יד שנייה כי לא היה לי תקציב גדול וגם החנויות היו סגורות. מצאתי לא מעט מציאות ביד שנייה וחלק קניתי חדש אבל הכל התפרס על כמה חודשים ולא מעט מחקר וסקר שוק.

מי שמכיר אותי יודע שאני לא איש של תהליכם אני צריכה שהכל יקרה מהר אחרת זה משעמם אותי. ולמדתי על עצמי המון בתהליך. גם לעבוד עם תקציב. גם להבין שלא הכל יכול לקרות ביום אחד. שצריך קודם לסנן ולמיין ואז לצבוע ולקבל בד קנבס חדש שעליו אפשר לעבוד ואז להמשיך את כל התהליך של הקונספט, המוצרים, החיבור, ההעמדה וכו'.

ידעתי שאני רוצה לעצב את הצד שלי בנושא הצילום והכתיבה שזה הדברים שאני הכי אוהבת ואת הצד של בן זוגי עיצבתי עם אלמנטים של רכיבה על אופניים שהוא חובב.

לא ידעתי איך יראה התוצר הסופי בדיוק אבל ליקטתי בארץ ובחו"ל אקססוריז, שקשורים לרעיון שלי. הפריטים החלו להגיע וחלק כמובן שלא התאימו או קיבלו שימוש אחר ממה שבמקור אבל זה החל לרקום עור וגידים.

לקח לי הרבה יותר זמן ממה שחשבתי כדי להרכיב את הפאזל הזה כי היו לא מעט אתגרים בדרך. דברים אחרים שדרשו התמודדות וכו'. אבל היו כמה דברים שידעתי שעליהם אני לא מתפשרת זה כסאות נוחים ושיהיה אווירה רגועה ושלווה.

כסאות מצאתי לאחר הרבה חיפושים ומחקר ב-WAXMAN.
מאוד נוחים, מעוצבים וישמשו אותנו לעוד הרבה שנים.
www.waxman.co.il

את השולחן הרכבנו מפלטת עץ ארוכה במיוחד (3 מטר) שקניתי ממחסן עצים – מסביב לשולחן. לא מצאתי בשום מקום שולחן כזה ארוך ובמחיר שפוי. לא רציתי להרכיב שתי שולחנות נפרדים כדי שזה לא יראה לא מחובר ולא אחיד. הפלטה מאוד כבדה אבל מיוחדת ויש לה נוכחות גדולה בחדר ואני מאוד שמחה על הבחירה בה מאשר להתפשר על שולחן מאיקאה שכמעט וזה קרה. הפלטה יושבת על 2 רגלי חמור ושתי שידות מגירות של איקאה.

כל חומרי היצירה שלי הצטמצמו ונכנסו לשידת מגירות רחבה של איקאה. חייבת לציין שבזמן שאיקאה היו סגורים היה ביקוש עצום למוצרים שלהם יד שנייה אבל אני הצלחתי למצוא 2 פריטים שבדיוק חיפשתי די קרוב במחיר ממש טוב ובמצב כמו חדש. לכן שווה לפעמים לחכות ולחפור במודעות ולמצוא את המציאות.

את האהיל, המתלה הדקורטיבי ועוד אקססוריז משגעים רכשתי אצל YAELOMAMY הלוא היא יעל עופר עזריאלי המדהימה. יש לה חנות אינטרנטית משגעת עם פריטים מעלפים והיא גם גרה לא רחוק ממני ככה שזה היה מושלם. www.yaelomamy.com

לא מעט פריטים שהיו לי כבר שמרתי ושילבתי אותם בעיצוב החדש של החדר.

במהלך מיון הדברים שהיו בחדר המקורי מצאתי גלויות מדרום אמריקה שקניתי כשטיילתי שם אחרי צבא. בטיול הזה הכרתי את בן-זוגי ואבי ילדיי רן. ידעתי שאעשה משהו עם הגלויות הללו ואשלב אותם בעיצוב של החדר שיזכיר לנו את הימים ההם ומדוע ואיפה התאהבנו. ואכן שילבתי אותם על מדפים ועל לוח השראה שתליתי.

מדפים, סל מקש לניירות אריזה שלי ולטפטים לצילום וכן פרטי עיצוב נוספים רכשתי ב-RICO. חנות אינטרנטית משגעת וגם יש להם חנות פיזית בתל אביב. מדפים איכותיים מאוד ומרשימים. קניתי באיקאה מדף ובסוף לא שמתי אותו כי אין השוואה בכלל בנראות ובאיכות.
www.rico-brand.com
נחלת בנימין 72, תל אביב

הוילון שיצר אווירה רכה ונעימה בחדר רכשתי בהמלצתה של ליאור ב-HOMIE "הומי" – חנות שטיחים ועיצוב הבית.
www.homie.co.il
יש להם חנות אינטרנטית וגם חנות פיזית ברחוב חיים עוזר 32 פתח תקווה. יש שם בחור מיוחד בשם אייל. ממליצה בחום.

שיפץ, צבע ותלה לי את הכל 'ההנדי מן' מהשכונה – אסף. עם המון סבלנות והקשבה. אין עליו.

פרטי עיצוב ישנים כמו קופסא ששימשה לסלילים של פילים של קודאק, מצלמה ישנה וסרגל אדריכלים ישן רכשתי ביד שנייה ממישהי שיש לה טעם ואוסף משובח.

אגרטל עם פמפס שהיה בלוח השראה שליאור הכינה מצאתי אחד דומה שאהבתי מאוד אצל The way we are – כך אנחנו. חנות אינטרנטית מטריפה של אסנת הרמתי. אישה מיוחדת שמלקטת דברים משגעים, וינטג' ועוד. www.twwa.co.il

הוספתי בהמלצתה של ליאור צמחייה. שילבתי צבעים וטקסטורות, ריחות בעזרת נרות ומפיצי ריח. ישן עם חדש ויצא מקום שהוא שלי. עם הדנ"א שלי שכיף לי לקום בבוקר אליו ולשבת ולכתוב בו ולעבוד בו.

הפריט שחיפשתי הרבה שיתן את הטאץ' הסופי הגיע אליי ותפס לו פינה משלו. מנורת בטון מיוחדת מהחנות הכי שווה בשפלה ובכלל 08HomeCode. נעמה מקסימה ותייעץ לכם למצוא את הפריט.
www.08homecode.com

חפרתי מספיק…

תנשמו, תקשיבו לעצמכם ותצרו לעצמכם פינה משלכם ♥

2 מחשבות על “פינה משלי!”

סגור לתגובות

My Newsletter

הצטרפו עכשיו לקהילת הניוזלטר שלי וקבלו עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג ❤