ללכת לאיבוד

כן… סגרו לנו את השמיים. ואת האמת הכי כיף לגלות מקומות פה ממש מתחת לאף שלנו.

יצאנו לחופשה משפחתית קצרה בנוף הגליל, שמה החדש של נצרת עילית. מסתבר שהיה משאל בעיר והרוב החליט על בחירת השם נוף הגליל. אז יצאנו קצת לשנות אווירה ולפני תחילת שנת הלימודים לספוג ריחות, טעמים, חוויות.

הגענו לעיר העתיקה של נצרת, לשוק המקומי. מרגע שירדנו מהאוטו נגלו לנו פינות קסם, חנויות מקומיות מיוחדות…
תרתי משמע הלכנו לאיבוד בסמטאות.

התחלנו בחנות תבלינים שנקראת אל באבור. חנות שהיא עולם ומלואו.
www.elbabour.co.il

מרגע שנכנסים לחנות הזאת מבינים שזאת לא עוד חנות תבלינים. יש שם היסטוריה, יש שם לב ונשמה וים השראה. מסורת של למעלה מ-120 שנה. יורדים במדרגות תלולות, כמו להיכנס לבטן האדמה לאיזה מערה מכושפת. הריחות המטורפים של התבלינים, הכלים הישנים המסורתיים שתלויים על הקירות. בא לך לקחת את הכל איתך הביתה… ככל שמתעמקים ונכנסים לתוך חדרי החדרים שם מגלים עוד ועוד תבלינים, אנשים, סיפורים. הייתי מבלה שם כמה שעות אם הייתי יכולה. לראות את הליקריץ' הגולמי. להריח את המקלות קינמון שישר הזכירו לי את אמא שלי ז"ל. את הקוסקוס המתוק שהייתה מכינה. המקום הזה הפעיל לי את כל החושים. נגע בי. חדר אותי.
מקום משגע. ממליצה בחום.

משם המשכנו לשוטט בסמטאות וכל רגע גיליתי עוד עולם ועוד עולם.

דמיינו מבנה אבן עתיק באמצע העיר העתיקה ובו חבורת נשים עוסקת בקדרות.
אני נפעמתי לראות את המקום, את הנשים הללו, את התשוקה שלהן, את היצירה שלהן, את החברות שלהן, את התמיכה שלהן אחת בשנייה. את האמת קינאתי. זה היה נראה לי לקוח מאיזה כפר בסרדיניה איטליה. הסתובבתי ביניהן, כמובן צילמתי והתפעלתי מהעבודות. הן למדו קדרות ונפגשות בסדנא הזאת מדי פעם לעשות עבודות בחברותא. מדהים. כמה כוח נשי, כמה יצירה!
רציתי להתיישב וליצור יחד איתן.

זה הכיף בללכת לאיבוד. להיכנס ולהגיע למקומות שלא ציפית, שלא חשבת שקיימים בכלל. להכיר אנשים מקומיים, לחוות אותם, לחוות איתם. הדברים הקטנים שעושים את הטיול. זיכרונות לנצח.

מי שמכיר אותי יודע שקדרות וכלי קרמיקה זה אחת האהבות שלי. יש לי כמה קרמיקאיות שאני עוקבת אחריהן כבר שנים. אעלה על זה פוסט נפרד.
יש משהו בכלי שמישהו יצר במו ידיו ולא משהו תעשייתי. זה פיס. משהו שלא יהיה דומה לשום משהו אחר. מיוחד.

אחרי שהצלחתי להוציא את עצמי מהסדנא של הנשים המדהימות הללו שוב שוטטנו בסמטאות וממש מעבר לפינה גיליתי עוד קסם.

Wing Design
הממלכה של Reem Bitar Abu Khadra.
אישה לא רק יפה מבחוץ, רואים שגם מבפנים. החנות שלה מבחוץ נותנת לך להרגיש בחו"ל. באיזה כפר. כמה שיק יש שם בכל פרט. מהשלט בדלת וכל פרט ופרט בפנים. חוטים שהיא רוקמת איתם שמונחים על שולחן העבודה שלה. רק חוטים על פניו אבל הם פיס. הכל בסדר מסוים. בהתאמה של צבעים. הכל עם סטייל. בכל פינה נגלה לעיניך עוד פרט. עבודות עיצוב שונות מדהימות כל אחת ואחת מהן. אחד המקומות שנתנו לי המון השראה בטיול הזה.

Artlines
מקום קסם נוסף של אישה מאוד יצירתית – גבארין סנאא. חובה לבקר. מעבירה סדנאות יצירה ומוכרת גם בחנות שלה בסמטאות העיר העתיקה. היו שם כמה פיסים שהייתי לוקחת איתי הביתה לתלות בסלון. עבודות המקרמה המשגעות שלה, הרקמה, ים של כשרון.

פינות חמד משגעות, חנויות של נשים יוצרות, אומניות בלב ובנשמה. כמה יצירתיות. כמה עושר.
כמה אהבה לדבר. רציתי להישאר איתן ולהנות מהרוגע והשלווה שלהן. ליצור בשקט בפינה שמנותקת מכל העולם החיצון. מדי פעם נכנסים מקומיים ודורשים לשלומן. עסוקות ביצירה נטו. בלעשות את מה שהן אוהבות. זה דבר משמעותי, עצום. לעשות מה שאתה אוהב. לקום בבוקר ליצירה, לעשייה!

מקווה שנהנתם ללכת איתי לאיבוד ולגלות עולמות חדשים של אנשים כמוני כמוכם מלאי יצירה, מלאי אהבה, מלאי תשוקה, מלאי עשייה♥